Formandens beretning for 2019

Formands beretning for 2019.

Så er der gået et år igen, og vi kan gøre status for årets gang i Gangforeningen.

Vi var ved årets slutning 118 medlemmer, mod 127 forrige år.

Fordelt på køn var vi 72 kvinder og 46 mænd.

I første kvartal havde vi 13 10 km ture og 6 20 km ture.

Generalforsamlingen blev afholdt d. 7. februar, hvor Peder sponsorerede maden.

1. 3. marts mødtes vi ved Blokhuset til den årlige fastelavnstur, hvor festudvalget sædvanen tro, havde arrangeret tøndeslagning med efterfølgende kaffe/te og fastelavnsboller.

I andet kvartal havde vi 11 10 km ture og 6 20 km ture.

1. 13 maj blev jeg kontaktet af Caroline fra Københavns Universitet, Institut for Idræt og Ernæring. De var ved at skrive en afsluttende opgave inden for deres speciale. I samarbejde med Bornholms Regionskommune var de ved at undersøge vandring på Bornholm. De havde kontaktet Helle fra Rotna, som så sendte dem videre til mig. (læser vedheftede mail)

Caroline, Mille, Ditte og Pil gik med gangforeningen en enkelt tur og snakkede med flere af os, men fandt ud af, at det ville give dem mere, hvis de kun snakkede med en af os, og derfor kontaktede Caroline mig, og spurgte om jeg havde en tur på en times tid, jeg godt ville vise hende. Vi mødtes ved Vejrmøllegård og gik langs Læsåen til Vasegård og om igen. Caroline snakkede med os, Arne var også med, og Pil optog lyde.

Jeg har efterfølgende fået tilsendt den færdige afhandling, men den må hverken offentliggøres eller deles, den er kun til internt brug for Bornholms Regionskommune.

1. 26. maj havde vi den årlige solopgangstur kl. 04.15 fra Sandkås, som Kisser også tager sig af. Efter turen slutter vi af med morgenmad på foreningens regning. Den tur kan godt anbefales.

1. 27. maj blev der afholdt Ladywalk, hvor Kisser havde samlet 20 piger under navnet ”Gangforeningens Ladies”. Jeg var ikke selv med, men jeg ved, de havde en fin tur.
  2. 23. juni grillede vi ved Blokhuset efter gåturen. Desværre var mange forhindrede i at komme, måske fordi det var Sct. Hans, jeg ved det ikke. 24 var mødt op.
  3. 5. 6. 7. juli afholdtes Bornholm Rundt marchen, som gangforeningen Rotna står for. Igen i år blev vi spurgt, om vi ville afmærke turen fra Hasle nord til Kongeskærskolen. Det ville vi gerne. Tak til Birthe og Mogens, fordi I påtog jer opgaven.

1. kvartal bød på 14 10 km ture og kun 3 20 km ture, da vi holder sommerferie i juli og halvdelen af august for de lange ture.
  2. 3. september havde Nick og Henning arrangeret en endagstur til Sverige. 15 tog afsted med Færgen kl. 06.30 til Ystad. Vi kørte i privatbiler til Skillinge, gik langs kysten til Simrishavn, 10 km, og tilbage igen, noget af tiden i øsende regn. Men vi havde en herlig tur. Den gentager vi gerne i år, Nick.

Firkløver Klyngen, en gruppe fra Rø, Nyker, Årsballe, og Klemensker borgerforening kontaktede mig, fordi de gerne ville have vores opbakning til deres projekt, Vi mødes i det grønne, i samarbejde med Den Grønne Bølge.

Det var uforpligtende for os, så jeg sagde selvfølgelig ja. Har ikke hørt noget fra dem siden.

I 4. kvartal gik vi 11 10 km ture og 4 20 km ture.

1. november havde festudvalget arrangeret den årlige julefrokost i Blokhuset efter 10 km turen. Der blev spillet amerikansk lotteri, som vi plejer. Her kneb det også med tilslutningen, kun 24 var med.
  2. december var festudvalget igen på banen med gløgg til os efter turen.

Anden juledag havde vi årets sidste tur fra Christianshøj Kroen i Almindingen.

Det var årets gang i Gangforeningen.

Til slut stor tak til festudvalget for jeres store arbejde, og tak til Peder, der igen i år sponsorerer maden, tak til Hanne, der administrerer Facebook gruppen, og tak til min bestyrelse for godt samarbejde, tak til turlederne, der er de vigtigste for foreningen, uden jer ingen forening.

I år har vi haft 21 turledere på 10 km turene og 6 på 20 km turene.

Vi vil gerne se festudvalget, Peder, Hanne og turlederne heroppe.